Skolereglement

Vi ønsker å legge til rette undervisningen for hver enkelt elev på en effektiv og god måte. Vi har taushetsplikt så har du noen ønsker og/eller behov skal dette bli tatt på alvor.

DINE PLIKTER:

• Du må ha med gyldig legitimasjon til alle timer. Dersom du er under 25 år må du også ha med bevis for gjennomført trafikalt grunnkurs. Husk mellom 1.novmber-15.mars må trafikant i mørket være gjennomført for de under 25 år hvis du skal ut å øvelseskjøre eller ta undervisning ved en trafikkskole. Hvis du ikke har det i papirform, ligger det digitalt på vegvesenet sine sider. Øvelseskjøringsbevis

• For at du skal få mest mulig utbytte av timen er det en fordel om du stiller opplagt og motivert. Det er en selvfølge at du stiller edru.

• Hvis ikke noe annet er avtalt med trafikklærer møter du på kontoret til timen din. Hvis du skulle bli forsiket, gi beskejed.

• Avbestilling av kjøretimer må senest gjøres innen kl.12 en virkedag før. For sikkerhetskurs på bane (glattkjøring), landeveiskjøring, planlegging og kjøring i variert miljø samt førerprøven må avbestilling senest gjøres innen kl.12 to vikedager før gjennomomføring.

• Om opplæringen avbestilles etter fristen vil eleven bli belastet fult ut. Ved akutt sykdom kan det innvilges fritak fra betaling hvis lærer varsles minimum 1 time før opplæringen og ved fremvisning av legeerklæring innen 7 dager etter opplæringen skulle funnet sted.

• All betaling skal skje senest 3 virkedager etter gjennomført opplæring. Ved forsinket betaling vil det bli lakt til et purregebyr på 99 kr.

• All opplæring må være betalt SENEST 2 virkedager før førerprøven skal gjennomføres.

• Om du ikke betaler i tide vil opplæringen bli satt på pause til du har betalt skyldig beløp.

Ta kontakt

Medlem av: